Bangalore-t ugyanúgy elárasztják az óriásplakátok, utcai hirdetőtáblák és reklámfeliratok, mint manapság talán már minden más várost. Minden kapható, az olcsó 1-2 rúpiába kerülő lim-lom kacatoktól kezdve a legdrágább világmárkákig. Vannak plázák, láttam már Levi’s, Benetton, Adidas, Triumph üzleteket, mentem már el Coca-Cola és Nokia reklám mellett.
Sőt itt Ázsiában a legtöbb cég még inkább nyomulós! Nem elég a reklámjaikat látni folyamatosan az utcán, még külön SMS-t is küldenek, hogy vegyél náluk ezt meg azt. Az otthoni telefonomra, ha SMS-t kaptam, arról tudtam, hogy fontos dolog (max. havonta 1-2 alkalommal írt valamit a T-Mobile, hogy változnak a díjszabások, vagy átválthatok ilyen-olyan díjcsomagra stb..), itt pedig tegnap történetesen egy konditerem küldött nekem értesítést, hogy ha hozzájuk járnék, akkor 40 nap alatt pontosan 10 kilótól szabadulnék meg. Egy újabb dolog, amire nincs szükségem..
Árucsatolásban is kiválóak, múlt héten Grace-szel 200 rúpia (800 Ft) felett vásároltunk egy szupermarketben, ezért kaptunk ajándékba egy új csomagolású (tán ízű is) Kit Kat csoki szeletet.
Néhány kép a legtöbbet látott óriásplakátokból, ezek mellett megyek el minden nap dolgozni. Rögtön reggel az első utcán befordulva egy hatalmas méretű – fél plázát beborító – egészen különleges óvszer reklám mellett haladok el. Durex blue jeans – asszem ez a fantázianeve és egy farmernadrágos férfi hangoztatja rajta, hogy ezt az óvszert pontosan olyan kényelmes viselnie, mint a kedvenc farmerjét. :) Egy nagy tábla a H1N1 elleni védekezést hirdeti csupa nagybetűs DO NOT WORRY! kezdetű felirattal, vagyis: „Ne aggódjon! A H1N1 korai felismeréssel könnyen kezelhető. Ha bármilyen kérdése lenne a megbetegedéssel kapcsolatosan a nap 24 órájában hívhatja az alábbi telefonszámot.” A következő utca legnagyobb kereszteződésében van az általam csak „ízléstelennek” keresztelt reklám. Egy félmeztelen férfi és egy rövid topot viselő nő szerepel rajta. Egy ilyen országban, ahol a férfiak többsége még arra is odafigyel, hogy hosszú ujjú inget viseljen (fiatalabbak körében azért már megszokott a rövid ujjú ing vagy póló), nőknél pedig az számít a legkihívóbb öltözéknek, ha valaki szabadon hagyja a vállát. Egy általam ismeretlen ruhamárkát reklámoz egyébként az a csekély mennyiségű textil, ami egyáltalán fedi valamennyire a testüket, és mindehhez a Chill out! Live in! szlogen társul.
Jellemző egyébként itt is a teljesen torz, elérhetetlen szépségideál ábrázolása. Míg nálunk egy évtizede a fekete bőrű, párductestű Naomi Campbell képével akartak eladni mindent, itt a porcelánfehér bőrű nők mosolygós arca mutatja be a legjobb arckrémeket és divatos ruhákat – szóval lényeg az elérhetetlenség, nekik fehér bőrű, európai kinézetük, nekem meg sötét bőrű, afrikai vagy dél-amerikai külsőm nem lesz soha..
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése